Festen!!

Nu har jag varit på invigningsfesten igår! Det var kul! Massor av fri dricka och goda snittar. Man kände ju inte så många men jag kände igen massor av mer eller mindre kända personer =) Bl a Robert Gustavsson som hade världens fulaste mocka-keps och fd "bimbobruden" Marie Polsjö som hade gjort en total makeover och var snygg i kort hår och preppy klädsel.

Jag var nog mest uppklädd på hela festen i alla fall. Det blev outfiten på bild nummer 3 och så hade jag lockigt hår, kändes väldigt somrigt! Svenska kändisar är så tråkiga när det gäller kläder, de flesta hade jeans och t-shirt. Men jag fick många komplimanger för min outfit och det var flera som jag inte kände alls som stannade och berömde klänningen. Kul!! =D

Vi fick oxå en tur i Kanal Lokals nya lokaler. Helt grymma och jättefräscha! (lite skillnad sen jag var där då vi hade två stolar för lite och bara två datorer till tio pers) Vi fick se Anton Körberg "in action" i studion och kolla in nya tekniken. Om ni har fribox eller boxer så rekommenderar jag att ni söker upp kanalplats 83?, (tror jag i alla fall). Kul med proffsig lokal-tv =)

Sorgligt att inte jobba där längre (praktiserade i höstas), alla är jättegulliga och det är världens roligaste jobb! Kommer att sakna dem...

okej...

Jag har som dom flesta fått en del spydiga eller taskiga kommentarer under min blogg-tid, men på senaste tiden har det blivit flera på rad.

I vanliga fall tycker jag att det är sådant man får ta. Lägger man upp sig själv till allmän beskådning får man räkna med att alla inte utrycker sig på samma sätt och att alla inte tycker snälla saker. Därför hade jag bestämt mig för att ha kvar alla mina kommentarer, bra som dåliga.

Men idag fick jag denna gulliga kommentar från
Marie som fick mig att tänka efter:

"Verkar som du har en bloggmobbare på halsen tjejen! TA INTE ÅT DIG! Personen är förmodligen bara enormt avundsjuk och en liten rädd människa som inte vågar skriva sitt namn. Om jag vore du skulle jag radera sådana inlägg, ingen mening att ge din plats till sådana idioter. KRAM på dig! Jag gillar din blogg!"

Nej, jag borde faktiskt inte ge dessa kommentarer plats på mitt lilla utrymme (som det förövrigt bara finns ca 5% plats kvar på). När jag sedan kollade ip-numrena och kommentarerna var från samma person bestämde jag mig för att radera dessa. Denna lilla arga person kan skaffa sig ett eget litet utrymme att vara arg och otrevlig hur mycket som helst på =)

Så nu har jag tagit bort kommentarerna och jag hoppas att jag förklarat tydligt varför...

Och slutligen vill jag säga TACK till alla er söta och snälla läsare! KRAM på er!!

UPPDATERING: Som svar på sophia som förklarade att det inte var taskigt menat vill jag bara säga att, nej, man får tycka att jag gjorde ett dåligt klädval men att skriva att jag aldrig ser ut som en pinne och att jag hade fula örhängen i tre inlägg under bara någon dag kändes inte trevligt och nej, jag har själv inte skrivit ordet "bloggmobbare". men det är lugnt...

c-uppsats

hmm, inte bra! Jag är redan trött på c-uppsatsen och vi har inte skrivit mer än 12 sidor än... =/  Nu ska jag nog gå och lägga mig ändå för klockan är 01.21 och jag är jättetrött men imorgon blir det en till pluggdag...=(

Skönt att det blir stockholmsresa och party på torsdag i alla fall! Och så får jag ju träffa min syster =) (hej mirre) ....tänkte faktiskt gå lite på stan och bl a besöka nya Zara oxå på fredag..(jimmy får stå ut =)

God natt!

inga kläder kvar? =(

Jag pratade med min syster om hur det blir om jag flyttar till Australien. Först sa hon att hon skulle sakna mig och en massa annat och sen utbarst hon "då kommer jag att få dina kläder, jippi! " Och då slog det mig....arrrggh..jag kommer  inte att kunna ta med mig alla kläder!! inte ens hälften..troligtvis inte ens en fjärdedel..och då blev jag SAD!! ;(

Men jag kan ändå inte sluta shoppa! =) Precis som så många andra den här säsongen så är jag galen i klänningar och kan sitta i timtal och bara titta och leta efter snygga klänningar (ganska sjukt). I alla fall har jag hittat några godbitar på billiga
Asos men dessa klänningar kan jag bara drömma om:



1. Gudomlig babydoll klänning i guld och svart, Maverick by Rebecca Romero. Vill bli min det vet jag!
2. Otroligt söt, vit, tunn klänning med perfekt halsringning och fint band i midjan, Douglas Hannant.
3. Min drömklänning för stunden! Helt underbar med off-shoulder, härliga volanger och rosett,  Diane von Furstenberg.
4. Söt, romantisk och somrig är denna underbara klänning, Tracy Reese.

Hjälp!

Imorgon tänkte jag lägga upp lite partyoutfits. Dels är det party imorgon kväll och sen till invigningen på torsdag. Därför behöver jag Er hjälp att välja vad som är bäst av de olika alternativen. Jag blir jätteglad om Ni vill hjälpa till =) Kram på er och kolla in här imorgon (lördag)!!


invigningspartaj!!

Idag damp ett inbjudningskort ner i brevlådan från Sven von Essen. Jag är bjuden på Kanal Lokal Stockholms invigningsparty nästa torsdag!! tjohoo vad kul =)

bloggönskan

åh, vad jag önskar att jag skulle kunna göra om min blogg till en av alla fina bloggar där ute! Jag tycker att det är mycket roligare att gå in på en fin blogg med egen och unik design än att hamna på en blogg som ser ut som alla andra. Nu är det tyvärr så att jag inte har ett uppgraderat medlemskap och därför inte kan komma åt den egna design funktionen. Jag har heller inga tankar på att gradera upp mig just nu då jag ska åka hem till mamma i sommar och inte ha tillgång till internet. Så jag får nöja mig med en lite tråkig sida med reklam så länge....

påskhelgen avklarad =)

Ja, nu är jag tillbaka från Dalarna och påsken är avslutad och klar för min del. Nu är det back to school som gäller och speciellt c-uppsatsen. Helgen har varit helt ok och mycket skön! Jag fick oxå ett tillskott i garderoben..hehe. Syrran hade med sig mina H&M kläder som jag beställde för en evighet sedan. Jag kommer att lägga upp dem senare ikväll och då kommer även mina nya halsband som jag fick i för tidíg  födelsedagspresent av min syster och några saker jag hittade hemma i garderoben =)

See ya soon!! =)

Pass

Nu ska jag iväg och fixa ett nytt pass innan jag åker. Blev nöjd med sminket så jag lägger upp ett kort här =)


52102-147


lite shoppingyfynd + jimmys födelsedag!

Igår fyllde Jimmy 25 år och vi hade en toppendag! Jimmy visste ingenting vad som skulle hända men han fick reda på det allt eftersom. Dagen började med frukost på sängen och sedan bar det iväg in till stan (med buss tyvärr). Vi gick en stund i affärer och satte oss sedan på ett café och firade med födelsedagskaka. På cafét fick han reda på att han skulle på en timmes helkroppsmassage =) Medan han var på massage sprang jag runt på stan och fyndade lite (se bilder nedan). Efter massagen åkte vi hem och slappade lite och fixade sen iordning oss för vad?...jo middag på en fin asiatisk restaurang, Wongs! Men då hade jag fixat skjuts av Emmas pojkvän så vi slapp ta bussen, jättesnällt Anders =) Middagen var fantastiskt god och det blev en helmysig kväll! Sen tog vi taxi hem och myste.



1& 2. Svarta lackskor med rosett Myrornas 75:- (aldrig använda, klacken är helt orörd)
3. Guld- och marinrandig, smal sjal Bianco 150:- (kärlek vid första ögonkastet!!)
4. Randig bikini H&M 100:- (el, 49.50:-/delen)

australien

Idag var jag och jimmy på möte med Kilroy travels. Vi ska söka till Billy Blue i Sidney som är en mycket välkänd, privat, grafisk designskola. Det skulle vara helt underbart att åka dit, hoppas man kommer in bara. Det är nämligen så att man måste göra arbetsprover till en portfolio så att de får se att man har en konstnärlig talang. Det hade ju inte varit några problem om det inte hade varit för att vi måste söka nästa vecka eftersom utbildningen börjar i juli!!!!

...och jag har inga arbetsprover klara än....=/

mår illa..

jag har mått dåligt hela dagen...mått så illa att jag inte kunnat resa mig från sängen =( Nu har jag äntligen pallrat mig upp och ska försöka mig på att äta lite..usch! Idag har vi skickat in hemtentan...hoppas den blir godkänd. känner att jag behöver jobba med c-uppsatsen och min portfolio-kan inte ha nån gamal tenta hängande efter mig..blä, nu ska jag äta..