Helg igen, usch...

Nu är det helg igen och jag har ingen som helst lust att jobba 9 timmar imorgon. Vill bara plugga, och såklart får man inspiration kl ett på natten innan man ska upp tidigt!

Idag hade vi presentation av Soft as Soap, där vi tävlar om att vinna $1000 och ett internship på Colgate-Palmolive. Alla var jätenervösa innan men det gick bra och klienten var schysst, fast han ställde många kluriga frågor. Om man blir uttagen som en av de 15 bästa får man lov att jobba med det i två veckor till och utveckla idén tills nästa presentation. 

Håller på med ett antal project i skolan nu, en advertising campaign, en styleguide för Major Project (välja alla färger och fonter + logga), en 24-sidig publication (för mig ett magazine), en businessplan för att starta eget, ett recycled water project (Aussie har slut på vatten och måste komma på en lösning snabbt) och så håller vi på att lära oss rendera i photoshop.

Nu ska jag sova!


Krispy Kreme, Burgerlicious eller Silly Yaks?

Vad tycker ni? Måste komma på en reklam tills imorgon för någon av de produkterna. Den enda loggan som inte är stört ful är den för "Krispy Kreme" som gör doughnuts. Vill ju bara sätta igång med mitt magazine, inte göra tråkig reklam för fula och dåliga produkter. Mitt magazine ska bli så fint =)

Nästa vecka ska vi pitcha ideer för Colgate-Palmolive. Hoppas man hinner få ihop en eller flera riktigt snygga designer tills dess, skulle inte vara helt fel att ha ett internship hos dem på meritlistan!

Från och med lördag ska jag jobba på Country Road Womenswear på lördagar istället för Menswear, chefen tyckte att de sålde för dåligt på Womenswear och ville testa om det går bättre när jag jobbar där, kul =) Jimmy ska ochså bli förflyttad, till Country Road affären istället för Myer och ta över mitt jobb på Menswear i David Jones på lördagar.

See ya soon!

Work clothes

Gjorde några riktigt bra val (enligt mig själv) när jag valde jobboutfits för säsongen igår! Jag gillar allt och kommer att kunna använda det även utanför jobbet =)

Imorgon är första dagen med nya kläderna, ska jobba mellan 18-21 och sen blir det pizza. På fredag är det "välkommen tillbaka öl" och gratis mat på skolans pub, ska bli najs! En svensk kille i skolan ska spela sen på en pub/club inne i stan, men vi får se om vi ska gå, vi jobbar ju hela lördagen och söndagen sen.

Snart ska jag plugga ett tag, designa en logga och sen ska vi (om vi orkar) se "The Simpson Movie"! Puss & kram

image341


 

image340


image342

Får dock inte ha jeanskjolen från H&M på jobbet!!