sokandet fortsatter...

Lagenhet.
Det ar allt jag vill ha just nu. En riktigt fin lagenhet, eller en att trivas i i alla fall. Men sa ar det inte riktigt i var prisklass att ha en snygg lagenhet har. Vi ville hyra en lagenhet for ca 16 800 skr i manaden tillsammans med tva andra svenskar som vi traffat genom skolan. Men en av dem tycker att det ar for dyrt synd nog. Och utan honom har vi andra inte rad med den heller. Skit!!
Sa har ser koket ut och ni skulle bara se resten...
52102-218

Allt ar nytt i den och allt ingar..utom mobler tyvarr.  En annu finare lagenhet i samma hus ar denna men den skulle kosta 17 100 skr... men jag vill haaa!!!
52102-219

Sa, lite for dyrt tyvarr! Men vi har hittat en perfekt lagenhet som inte ar allfor dyr. Tyvarr ar det 17 andra som soker pa den ocksa sa det ar troligare att en australisk familj far den fore oss. Skit igen!!
Borjar trottna pa att leta lagenhet hela dagarna...

Imorgon borjar skolan pa riktigt. Det har bara varit introduktion innan men nu ar det "the real thing". Lite nervos ar jag for jag har annu inte traffat min klass, de som gatt i ett halvar redan pa skolan. Dessutom har jag ett tre-timmars pass med den hardaste lararen pa skolan direkt pa morgonen. Jag borjar 8.15 (!!)sa jag maste upp kl 6 for det tar nastan en timme att aka med bussen pa morgonen pga. all trafik. Sa det blir en tidig kvall ikvall.

Sa fort vi vet hur mycket skolarbete vi har ska jag soka jobb. Tankte mig ett jobb i nagon av kladbutikerna har i Manly, eller kanske skobutik  =). Det vore schysst! Vi traffade en svensk kvinna som bott har i manga ar och hon skulle ha kraftskiva med en massa andra svenskar som bor har i Manly snart och da kunde vi fa servera dem och ata kraftor vi ocksa, sa det lat ju nice!!

Ja ja, det blev ett langt inlagg men det ar sa sallan jag hinner skriva sa man har mycket att beratta. Jag slutar ganska tidigt imorgon i alla fall sa jag ska ner pa beachen och plugga. Satt dar idag och somnade, det ar underbart och sa mycket folk hela tiden som ror sig. Kul!!


Kommentarer
Postat av: sofie

ja, allt låter verkligen riktigt skoj!!
jag hoppas ni hittar ett bra boende snart, så ni slipper tänka på det, och kan njuta av tiden ist. ( ;

Postat av: matilda

sofie: Ja, det ar skoj! Och allt kommer, som du sager, att bli mycket battre nar vi far en lagenhet. =)

2006-07-31 @ 07:29:18
URL: http://blanc.webblogg.se
Postat av: Frida

Wow vilken lägenhet... =O

2006-08-01 @ 03:37:29
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Simply me

Vad kul att du skriver dar nerifran! Vi haller ocksa pa att leta lagenhet nu och det later som om de ligger i samma prisklass hos er som de gor har. Det ar svart att vanja sig vid att en tvaa (som var nuvarande) kostar 13000 i manaden :( Lycka till och valj sakerheten fore lagenheten!

2006-08-01 @ 18:59:19
URL: http://la-sweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback