ARG!!!

Fan, idag har vi fått ett prev i posten. Ett klagomålsbrev. Vi är visst för högljudda. Mmmm, just det!!! Det är i INTE. Vi har inte haft högt ljud på stereo eller tv mer än två ggr. Vi sitter mest vid våra datorer i resp rum å pluggar. Jag fattar inte!! Vad ska vi göra? ...viska eller?? Fan vad arg jag blir på sånt här. Vi får klagomål bara för att vi är ungdomar, Svenskarna ovanför oss hade oxå fått en. De är 6 st som bor i den lägenheten, de pratar. Det blir högljutt! Men bara för att vi känner dem betyder det inte att VI är högljudda!! Sura jävla grannar som inte har nåt bättre för sig än att klaga, usch!!

Jaja, nu ska jag släppa det, ville bara skriva av mig lite =I

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Kram, kram, bli inte ledsen för klagomålet. De som klagat äger säkert sin lägenhet och vill bara visa huggtänderna på ett tidigt stadium. "Nip it in the bud" som de säger här. Det är inte som i Sverige, där ett hyreshus består av hyreslägenheter och bostadsrättshus bara ägda lägenheter. Här blandas det hej vilt och de som äger sina krypin ser förstås ner på de grannar som hyr.

Dessutom är bostadshus inte så ljudisolerade här. Skrangliga tegelstensstrukturer där alla hör allt. Man måste vara supertyst för att det ska vara tyst. Tyvärr. Dessutom går folk och lägger sig så djävla tidigt. Nästan alla jag känner är uppe i gryningen varje morgon, och har redan slocknat vid niotiden på kvällen.

Det är jättevanligt med klagomålsbrev. Vi fick klagomål om att vi stängde ytterdörren för hårt på morgnarna där vi bodde förut. !!! Vi blev förstås stötta eftersom vi är tysta som möss för övrigt. Men, men. Vad gör man? Försöka vara ännu tystare, det är det enda man kan göra. Hyr man, så hyr man, och då har man inte så mycket att säga till om. Det är ännu ett sätt man märker att det där med klasskillnader är mycket mer påtagligt här än i Sverige.

Postat av: sofie

sånt är ju galet irriterande!!!!

2006-09-20 @ 10:27:34
URL: http://sofls.blogg.se
Postat av: Linn

Usch vad irriterande!

2006-09-20 @ 23:42:14
URL: http://liiinny.webblogg.se/
Postat av: Angel

Usssh vad tråkigt

2006-09-22 @ 18:10:32
URL: http://lovingangel.blogg.se/
Postat av: R n

Jag har inte sådär jätte trevliga grannar jag heller, så jag förstår precis vad du menar, grrr.

2006-09-24 @ 11:51:21
URL: http://rightnow.webblogg.se
Postat av: Matilda

Matildas fikarum: Vad skönt att få det förklarat för sig, det har hjälpt oss att förstå varförlite men det är fortfarande konstigt. Jobbigt att de har ett sånt system här!! Men tack för infon =)

Sofie: ja jag vet!!

Linn: Ja, det är tråkigt eftersom vi inte vet hur vi ska kunnavara tystare än vi är och fortfarande leva =/

Angel: mmm, visst är det!

R n: Usch vad tråkigt det är =(

2006-09-24 @ 11:59:07
URL: http://blanc.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback