Nytt jobb!

Idag har jag fått jobb på en smyckesaffär som heter DIVA (Liknande Accessorize eller Glitter) i ett shoppingmall i närheten. Jättekul!! När jag gick fick jag en hel bunt papper att läsa igenom och fylla i. Bland dem fanns en dress-manual. Ja just det.

Det viktigaste är att jag måste ha ett rosa nyckelband runt halsen. Men inte nog med att jag ska ha det på mig jag måste vara stolt över det oxå, Det du! =)

Ja, vidare finns ett antal regler kring de anställdas utseende. Man måste ha rosa, svart, beige eller vit topp och svart nederdel. Om man har svarta jeans måste de vara tajta och man MÅSTE ha högklackat till, man ska inte klä "ner" sig. 

Man måste självklart ha smycken på sig. 3 st varje dag. Och man måste ha "fashionable" skor och kläder. Man måste ha smink, foundation, mascara, kajal, ögonskugga och läppstift eller läppglans och man MÅSTE ha pafym(?!) tänka på allergiker?...näääää.
Man måste oxå ha på sig mer parfym under dagen och såklart (ironiskt) mer läppstift/glans.

Ja och sen till längden på kjolen.
Den måste vara knälång, eller shorts som är knälånga....INTE kortare. Hmm, ja och så måste man täcka behåbanden, så tunna axelband på linnen är inte att tänka på!

Håret måste vara buret i en ny trendig frisyr och naglar och tånaglar måste vara målade och manikyrerade.

Ja så jag har en del att leva upp till nu när jag ska bli en DIVA. Därför testade jag lite outfits när jag kom hem i de angivna färgerna.

52102-260

Ready for work! 

Vintern

Vinter...
Jag har alltid hatat vintern. Hatat kyla och rusk. Jag brukar tycka att det är ok fram till jul men jag har alltid sagt att jag 1000 ggr hellre skulle ha sommar. Att jag älskar värme och sommar.

Men...gräset är alltid grönare...

Nu när solen skiner och det alltid är varmt här vill jag inget hellre än att vänta på första snön. Jag saknar hösten, rusket, vintern, snön, mörkret, myset, duntäcket och tv-kvällarna. Åhh, vad jag saknar det!!

Det trodde jag aldrig.

Jag sitter och lyssnar på Veronica Maggios skiva och hennes "Ballad om Vintern" och längtar mig bort. Konstigt att man aldrig kan uppskatta det man har. Det är så sant. 

Jag ska aldrig klaga på vintern igen.


En till sen natt...

Joo, jag har ju inte skrivit på ett tag. Jag har inte varken hunnit eller känt för det så det har inte blivit av. Ikväll ska vi sitta uppe å plugga igen som vanligt, blir nog mycket sent och jag ska åka med bussen kl 07.00 imogon bitti. Men sen är vi "lediga" i veckan, vi behöver inte åka till skolan men har massor att plugga ändå. Dessutom har vi sökt jobb och förhoppningsvis får vi jobba i veckan så då blir det fullt upp!

Annars gör vi inte så mycket, pluggar mest, fast igår var vi på Zoo här i Sydney. Det var riktigt kul, jag kände mig som 5 år igen. De hade så mycket djur och man såg dem så nära! Såå söta koalor och kängurur =) Efter det åt vi hamburgare på Hard Rock Café. Det var gott. Men tyvärr hamnade vi precis bredvid två hela bord med skrikande ungar som var på barnkalas (på Hard Rock?!) så vi fick skrika till varandra hela middagen igenom. Jaja.

Jag ska försöka bättra mig med inläggen och jag ber om ursäkt till alla söta bloggare som utmanat mig och jag inte har antagit utmaningen...sorry =/ Kram sålänge

blääääääää!!

Kackerlackor är vidriga!!!!
Nyss dödade vi två i köket och en på toan...
...men den värsta var i vårt rum i förrgår, sååå vidrigt stor. Typ 5 cm och äckelrödsvart med vingar!!
Som tur är köpte vi ett bug-spray förra veckan så vi gasade ihjäl den men det tog ett tag. De är tåliga de jävlarna!!!!
Usch, jag ryser bara jag tänker på dem...blääää.
Hoppas bara att jag inte vaknar upp med en på mig, DÅ kommer grannarna att klaga det kan jag lova!! Mitt skrik kommer att höras hem till Sverige!
=) hehe

Jazzfestival o shopping

I helgen har det varit jazzfestival i Manly. Nice med lite musik och skoj!  Det var himla mysigt att ligga på beachen igår och idag å bara lyssna på musik. Annars har helgen varit lugn och skön..inget plugg som ska lämnas in denna vecka, sååå skönt!!

Igår köpte jag en ljusgul klänning och en guldfärgad väska, jag är jättenöjd med båda =)

52102-247

52102-246