Moving day!!

Nu har vi flyttat in, eller vi haller pa i alla fall. Lagenheten ar sa fiiiiiiiiin!!! Jattefin! Den har kok i rostfritt stal och gratt kakel med vita vaggar. Ingen gasspis utan en vanlig och diskmaskin!! En tvattstuga(utan maskiner, det far vi kopa sjalva), ett allrum dar vi ska ha soffa och tv och matbord, tre stora sovrum och tva nyrenoverade toaletter helt i kakel, med stora speglar. Sakert 8 garderober men tyvarr ar de flesta i ett och samma rum (inte det rum jag och jimmy ska ha, tror jag) Nyss kom vara queensize-sangar fran IKEA...ska bli sa skont att kunna vanda sig i sangen utan att vakna av att fjadrarna sticker upp i ryggen!

I eftermiddag/kvall kommer Anja och Maths efter skolan med alla sina saker sa vi kommer att ha fullt upp ikvall med att packa upp allt och skruva IKEA-grejjer (jag som maste plugga en massa). Vi kommer att bo i samma hus, snett nedanfor 4 andra svenskar fran var skola, sa det kommer nog att bli en del gemensamma fester. Kul!

Nu letar vi bara en massa mobler pa e-bay, jimmy har redan vunnit en skrivbordsstol. Vi maste ju ha skona sadana eftersom vi ska plugga sa mycket! Vi ska a kolla pa tvattmaskin och kyl/frys idag och pa mobler hos en som flyttar och har utforsaljning ikvall, skitbra! Sen har vi hittat ett skrivbord som ar stort nog at bade mig och jimmy, vi ska hamta det pa lordag.

Jag kan inte fatta att det gatt sa snabbt sen vi kom hit! Det kanns som igar men anda kanns det overkligt att vi bott nan annanstans innan. Usch, jag ar verkligen glad att det gatt sa bra och kanns sa mycket battre an det gjorde de forsta dagarna i skrack-halan i Kings Cross. Haha, helt sjukt vad dalig standard det var dar, varsta u-landet!!

Forresten, stallet vi ska till ikvall och kolla mobler har skrivit att de saljer 1 MINI-SYSTER...hmm, vad nu det kan vara?

(jag ska lagga upp bilder pa lagenheten sa fort jag kan)

party!!

Ikall blir det party! Vi ska ut med ett gang svenskar har i Manly..haha. Alla bor har!! Sakert minst 20 svenskar bara fran var skola..men massa mer oxa!!

Jag vet att jag lat lite less nar jag skrev det sista inlagget och det var jag, men nu kanns det battre igen. Jag har fatt en ny tjej i min klass. En svenska. Sa nu kanns det mycket battre i klassen oxa, och det borjar ga mot lite varmare vader...OCH vi flyttar om mindre an en vecka!!!

Jag ar saa trott pa stallet vi bor pa nu sa det ar inte sant. Franska tjejen i var klass fortsatter sjunga hela dagarna och engelska tjejen har just fatt bed bugs igen!! helt sjukt!! Och hon far fixa saneringen sjalv..jag skulle aldrig sta ut!...

Men nu sa ska jag hem och fixa mig..jag har kopt en ny liten gron partyvaska, jattesot! och ett stort guldhjarta med lang kedja (hade ett innan som blivit missfargat). See ya!

skolan

Just nu sitter jag i skolan och ska snart borja forsta lektionen. Jag ar sa trott!! Det ar inte klokt vad snabbt det blir morkt har om kvallarna. Man tror att det ar sen kvall redan klockan 6 pa eftermiddagen! Och jag fragade Per som bott har nagra ar om det blir battre pa sommaren, ljusare. Det blev det...det var som mest ljust till kl 9 pa kvallen. Tjohoo...

Just nu vill jag bara hem a sova, det ar sa kallt i skolan..och overallt, jag svar pa att det var typ 4 grader i morse. Och folk har gar i t-shirt!!!! Det ar galet! Jag har kofta, jacka och halsduk och anda star jag och huttrar vid bussen =/

Nu borjar jag, skriver snart igen!

Yeahyyy!!!

Vi har fatt en lagenhet!!!!!! Jippie! Den vi ville ha som det var manga som sokte! Vi fick den. Sa vi flyttar in den 17 augusti! Tjohooo!!!!!!