Åh, trött!

Nu måste jag få klaga lite! =(

Var tog respekten för andra människor vägen? och lojaliteten för vänner? Under min uppväxt har jag alltid haft lojala och trogna vänner som älskat mig för den jag är och inte dömt mig i onödan. Man bör kunna säga och tycka vad man vill till sina riktiga vänner, men man säger det TILL dem, inte bakom ryggen på dem och inte heller på ett dömande sätt. Varför försöka förlöjliga någon som man gillar och varför ska man tävla med en vän?

Jag är trött på att inte veta vilka som är mina vänner och inte längre. Min bästis när jag var liten har andra vänner nu, som är så otroligt olika mig att det är helt oförenligt. (men jag tycker fortfarande jättemycket om dig johanna) Min andra barndomsbästis fick förra sommaren för sig att hon inte kunde vara med mig längre eftersom jag visste allt om henne och därför kunde hon inte ljuga för mig ( hallå vem VILL ljuga för sina vänner för att må bättre?) Jag har varit jätteledsen över detta men vill hon inte känna mig längre kan jag inget göra. Många andra kompisar har jag förlorat kontakten med men de jag har här i Örebro är jag mycket tacksam för (emma, emme, kristin, malin och alla andra) Jag bara känner att jag skulle vilja ha nån som man kan lita på i alla väder... och det har jag ju! Min syster är min bästa vän!! Och min pojkvän kan jag lita på i alla väder, han är också min bästa vän och är helt underbar!!

Så nu behöver jag inte klaga mer =) Det redde ut sig medan jag skrev!...men kom ihåg det alla vänner till någon där ute: vänner är man inte för att man inte har något bättre för sig, vänner är man för att man tycker om varandra, och om man tycker om varandra så är man lojal och ärlig mot varandra för man vill varann inget illa!

Kommentarer
Postat av: Emmasvärld

Hej!
Måste säga att jag tycker du liknar frida hallgren på kortet!
Ha en bra dag!

Postat av: Malin

tjena tjena, du jag försökte inte alls säga att jag e mer intellektuell än du eller nånting sånt! menade absolut inget illa med det jag skrev, jag tycker det är jättekul att läsa modebloggar med, det enda jag skrev är att jag inte skulle orka. kanske uttryckte mig lite klumpigt eller nåt, men jag ville verkligen inte kritisera dig eller någon annan! tycker din blogg är jättebra och läser allt du skriver. tycker det är imponerande att du kan ha sån koll, och att du orkar lägga ner energi på det!!!! så snälla, ta inte illa upp, jag menade inget illa!!!!!

2006-03-17 @ 14:39:39
Postat av: Joanna

Äh, bry dig inte. dom är inte värda det. Du vet ändå om att du är fantastisk! (:

2006-03-17 @ 15:18:33
URL: http://soho.blogg.se
Postat av: syster

Tack gumman! Du är världens bästa syster å vän!Älskar Dig!vi ses ikväll..

2006-03-17 @ 15:33:55
Postat av: matilda

Malin: Du vet att jag tycker jättemycket om dig och det är lugnt, behövde bara avreagera mig lite. Även om du uttryckte dig lite klumpigt så vet jag att du inte menade nåt illa...=)

2006-03-17 @ 18:08:06
URL: http://blanc.webblogg.se
Postat av: Sigrid

skönt att sk´riva av sig!

2006-03-18 @ 14:53:18
URL: http://www.sigrid.webblogg.se
Postat av: Sophie

Jag vet inte hur du upplever det, men efter att jag slutade gymnasiet så har jag fått en annan slags relation till mina vänner. Rättare sagt de få som jag har kvar från den tiden. Man växer ifrån varandra och får nya intressen. Jag kan även känna att jag nu mera satsar mer på andra relationer, så som min familj och min pojkvän. De vänner som jag har idag umgås jag med för att jag tycker om dom föra dom är dom och vi bygger vår relation på ömsesidig respektoch tillit! Upp med hakan tjejen! Livet går vidare och jag hoppas att du kommer träffa människor som du kan lita på och känna dig trygg med! Det har i alla fall jag gjort!:)

2006-03-18 @ 19:16:22
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: emma

ofta det är en annan jävla emma som skriver på din sida & som har härmat min adress! det var roligt i fredags gumman! det är varit en konstig början på den här terminen. men jag hoppas att vi kommer ses mer i fortsättningen..vi gillar ju varandra!

stor kram!!

2006-03-19 @ 16:55:17
URL: http://emmasvarld.webblogg.se
Postat av: matilda

Sigrid: Ja det är det!

Sofie: Det är nog sant som du skriver! Tack för rådet =)

Emma: Ja, kul med namnet!!hahah, vi hade skitkul ju, klart det blir mer så! Tycker om dig gumman!

2006-03-20 @ 01:42:52
URL: http://blanc.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback