putti-nuttigt

Jo, som jag tidigare nämnt finns det  en del saker som jag bara inte kan använda. Detta för att jag, eftersom jag är kort och ser ganska ung ut, lätt blir att se alldeles för flickaktig och putti-nuttig ut! Speciellt gäller detta för skor, eftersom jag har stl 36 och frisyrer, då jag har runda kinder.

Några av dessa saker är:

Ballerinaskor - jättesnyggt på andra, fucked up på mig. Jag ser ut som en stor treåring.
Andra skor med mycket kort rund tå - absolut inte på mig!
Korkskruvslockar - om jag ska locka håret måste det vara coola lockar, blir de för gulliga måste jag sätta upp håret för att stå ut.
Läppenna - jag har försökt att få det snyggt eftersom jag verkligen inte har några markerade läppar men det fungerar inte, jag ser ut som en översminkad unge, big no-no!
Rosetter - speciellt om jag har dem i håret, ja som ni redan förstått..putti-nuttigt.
Volangärm - de där kortärmade söta topparna med en liten volangärm funkar inte på mig!
Rosa eller babyblå - jag har aldrig dessa färger på mig. Om jag har någon pastell är det gult eller grönt.

Det finns säkert fler saker som jag inte kommer på nu men dessa är de största no-no´s!

Har ni några saker som ni av olika skäl INTE passar i?




Kommentarer
Postat av: anna

Jag har också lite svårt för rosa eftersom jag är blond, blåögd, brunbränd och har lite runda kinder, det blir lite för mkt av det goda då ;)
Jag kan inte ha stuprör för då ser mina ben sära ut och jag passar inte i kavaj för jag är rätt bredaxlad.

Postat av: Evelina

Jag passar inte i långkjol, jag ser alldeles för liten ut då!

2006-03-08 @ 20:58:49
URL: http://Linaevelina.blogg.se
Postat av: jenny

gjorde en lista;)

2006-03-08 @ 23:56:02
URL: http://jeeena.blogg.se
Postat av: Ida

Bootcut jeans, polotröjor och alla andra tröjor som inte är så mycket urringade. Blusar som har massar krås liknande upptill, dubbelknäppta kavajer, läppstift, långklänning. ja det är en del... Men sen så passar jag i massa annat som andra kanske inte andra gör...

2006-03-13 @ 20:57:49
URL: http://luckyem.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback