what to do????????

Åhh, vad ska man göra med sitt liv? Jag¨önskar att jag hade en riktigt bra plan som jag visste att jag ville uppfylla till alla pris, men nej. Jag kan inte bestämma mig för EN sak som jag vill göra. Jag kan inte! Jag har läst medie-och kommunikationsvetenskap i 3 år nu..till vilken nytta?..vill jag ens jobba med detta? jag vet faktiskt inte, jag vet inte alls!

Jag skulle kunna jobba som: (utan inbördes ordning)

Fashiondesigner
Grafisk designer
Copywriter
Art Director
Författare
Journalist
Advokat
Psykolog
Konstnär
Lärare
Dietist
Massageterapeut
Make-up artist
Frisör
Informatör
PR-agent
Stylist
Inredningsarkitekt
Florist

Ja, det finns säkert hundra saker till som jag vill bli, men hur ska man kunna välja och hur ska man veta att man valt rätt och om man inte vill jobba egentligen utan vill resa i 10 år istället..hur gör man då? Vinner på triss eller?? Åh, jag bara önskar att jag visste, och att jag någonsin kommer att veta!

Det blir ju inte bättre för att min faster som snart är 60 år fortfarande inte vet vad hon vill bli när hon "blir stor"..aaarrrgghhhhh!!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Oj, det var många alternativ. Att bestämma sig är nästan det värsta som finns. Själv är jag inne på journalist tankar just nu, men det kan ju hinna ändras innan jag gåt ut gymnasiet.

Postat av: Matilda

jag önskar ibland att jag oxå gick på gymnasiet, jag borde veta vad jag vill nu =/

2006-03-10 @ 09:49:38
URL: http://blanc.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback