Ny kamera och mobil

Idag köpte jag en ny kamera och en ny mobil! En Cann ixus65 digitalkamera och en SonyEricsson mobil. Så nu kan jag ta kort och ringa igen!! =) För er som inte redan visste det så har min väska blivit stulen och däri låg min gamla kamera och mobil. Tråkigt! Men det är alltid kul med nya saker oxå! Jag skickade in papper till försäkringen idag oxå, hoppas jag får ut nåt, annars blir det en dyr historia för mig =/

Det är konstigt med öppettider här.
Ibland har affärer öppet och ibland inte, på samma veckodag. Ibland stänger de tidigare och ibland har de öppet hela natten. Och ofta är det mysko öppettider i övrigt...

...som på det stora shoppingcenter som vi var på idag, Warringa Mall, som på vardagar stänger kl 17.00. Helkonstigt! Shoppingcentran brukar ju ha öppet mycket längre än så i Sverige. Annars har man ju inte en chans att hinna dit på vardagar. Men det konstigaste är att vissa affärer som ligger helt avsides istället har öppet hur sent som helst.

Här i Manly stänger McDonalds nio......en dag. En annan dag stänger det kvart i nio...och nästa dag är det inte öppet efter åtta! Och det är inte många ställen som skriver ut sina öppettider...haha!! Stört. Anja skulle betala hyran idag, stället brukar ha öpet till halv sex. Idag stängde det visst före 5, så hon hann inte...

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Det roligaste är med butiker som har en skylt som säger "open til late". Det kan ju betyda vad som helst! Ofta så stänger personalen en butik om det börjar bli sent och det inte är några kunder. De måste alltså inte lyda vissa tidsbestämningar.

Annars, vad gäller Warringah Mall, så har hela centret öppet till nio på kvällen på torsdagar. Torsdag kallas ju för "shopping night" här och är gammal tradition.

Postat av: Matilda

haha, ja jag har förstått det! de är ju galna =) Ja, jag vet att det är öppet längre torsdagar men det är ju bara en dag =/

2006-09-10 @ 15:56:41
URL: http://blanc.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback