Helg igen, usch...

Nu är det helg igen och jag har ingen som helst lust att jobba 9 timmar imorgon. Vill bara plugga, och såklart får man inspiration kl ett på natten innan man ska upp tidigt!

Idag hade vi presentation av Soft as Soap, där vi tävlar om att vinna $1000 och ett internship på Colgate-Palmolive. Alla var jätenervösa innan men det gick bra och klienten var schysst, fast han ställde många kluriga frågor. Om man blir uttagen som en av de 15 bästa får man lov att jobba med det i två veckor till och utveckla idén tills nästa presentation. 

Håller på med ett antal project i skolan nu, en advertising campaign, en styleguide för Major Project (välja alla färger och fonter + logga), en 24-sidig publication (för mig ett magazine), en businessplan för att starta eget, ett recycled water project (Aussie har slut på vatten och måste komma på en lösning snabbt) och så håller vi på att lära oss rendera i photoshop.

Nu ska jag sova!


Kommentarer
Postat av: Lisa

oj himmel, man vart ju alldeles snurrig i bollen av att bara läsa allt ni ska hinna med... men det fixar ni! vi hejar på här från götet! Richard är nu ute på festligheter å själv tänkte jag krypa ner i soffan å titta på film, äta chirre å tycka lite synd om mig själv som är helt ensam i denna nya stad... ;) tacka vet jag din blogg! pusspuss

2007-08-17 @ 18:20:24
Postat av: Malin

ursäkta läste jag rätt? du VILL plugga???
låter jobbigt, mkt att göra! stressar med, ska göra en PR kampanj + reflective essay på mindre än en månad. aaaaahhhhh!!! panik lite smått, näääädå:S
lycka till!! xxx

2007-08-17 @ 20:34:12
Postat av: Anna

Hej, asbra blogg du har! :D

Postat av: Matilda

Lisa: Min lilla söta Lisa, alldeles ensam i nya stora staden. Om jag hade varit hemma hade jag kommit över, så hade vi haft en myskväll!! KRAM
Malin: Ja, haha jag VILL plugga. Det är kul att designa, men jag är så stressad jämt, vill ha tid att plugga ja =) Liiite panik va? men det kommer att gå bra, du är ju typ ett geni så det klarar du! Lycka till i alla fall =) PUSS
Anna: Tack =D

2007-08-19 @ 10:32:29
URL: http://blanc.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback