Riktig lyx

I fredags fyllde jag ar. Och som min van Lisa sa snallt papekade ar jag nu 24 ar GAMMAL. Tack Lisa!

Dagen borjade med att Jimmy vackte mig och sa att vi skulle ata frukost, eller snarare brunch, ute. Han hade planerat att vi skulle ata pa beachen, men eftersom det regnade och var kallt blev det istallet pa ett mysigt cafe'. Vi var lediga for en gangs skull och kunde darfor ta det riktigt lugnt. Under brunchen fick jag min present, det var en massage & ansiktsbehandling som var bokad till direkt efter brunchen. En ruskigt bra present, jag som har varit sa spand pa senaste tiden! Efter narmare tva timmar av njutning gick jag hem. Jag kande mig pigg sa jag bestamde mig for att ta mig ut och springa en svang. Jimmy sa da att han ville att jag skulle vara fixad i finaste klanningen och klar att aka nanstans om tva timmar.

Tva timmar senare kom Richard och Lisa och ringde pa dorren. De gav mig ett kuvert med ett kort i. I kortet hade Lisa skrivit ett MYCKET FINT rim:

"Skola, inlämningar och plugg vi lämnade bakom oss igår,
för idag fyller vår kära Matilda 24 år!
Detta vill vi med Dig gärna fira,
men idag ska vi minsann inte trycka i oss chips och dricka bira!
På med din finaste blåsa och in till standen vi oss bege,
för att till Operahuset vi ska och balett se!"


Vi skulle ga pa balett i Operahuset!! Jattekul och overraskande, och verkligen vad jag behovde, mer avslappning och noje. Vi skalade i champagne och gav oss av till farjan. Ingen av oss hade varit pa balett forut sa vi visste inte vad vi skulle forvanta oss, men jag gillade det! Skulle garna ga igen =)

Nar baletten var over gick vi till The Rocks, som ar den aldsta och mysigaste delen av Sydney. Vi valde att ata pa en mysig Italiensk restaurang och det var jattegott!!

Jag hade en underbar och skon dag, en av de basta fodelsedagarna nagonsin!  Tack Jimmy, Lisa & Richard!!

image330


Kommentarer
Postat av: Malin

Later som en toppenfodelsedag! Kul att du hade roligt, det fortjanade du!!! can't wait to see some pics!!!
snart ses vi, ska bli alldeles underbart skojigt!!! puss

2007-05-24 @ 14:47:18
Postat av: Lisa

Måste bara få säga, vilket JÄDRA bra rim! (vadå dikt!?!?!) Kanske är ngt att satsa på? proffs-rimmare? Det va en otroligt trevlig kväll måste jag också få säga - stort tack för angenämt sällskap! Det får vi göra om! hm... nä du tant, dags för lite sömn och kanske blod, vem vet? usch, sikken sjuk kommentar det här blev i alla andras ögon... aja, huvudsaken att du fattar! vi ses imorgon o mumsar i oss lite nachos, dags att gå tillbaka till att trycka i oss chips o öl efter dessa snofsigheter ;) go' natt my friend!

2007-05-24 @ 18:12:22
Postat av: sofie

oh, GRATTIS i efterskott! galet fina är ni också (:

Postat av: Matildas fikarum

Grattis i efterskott! Vi fyller år nästan samtidigt.

2007-05-25 @ 13:31:25
URL: http://www.mildamatilda.blogs.se
Postat av: Malin

ojoj, vilken superfin klanning!!!! saklart, man kan ju inte vanta sig annat av dig hehe...
usch sitter och skriver ett proposal till min PR kampanj... ar saaaaa uttrakad och rastlos. vill till goteborg nu och dricka periquita med dig och gossipa om allt och inget!!! miss u!!! xxxxxx

2007-05-27 @ 17:48:25
Postat av: Matilda

Lisa: haha, du är ju ungefär så mysko som denna kommentar visar :P PUSS!
sofie: Tack! och tack!! =)
Matildas fikarum: Tack! Oj, när fyllde du? Grattis!
Malin: Min lilla söt-tant!! Tack! Jag är oxå uttråkad och pluggar för fullt men då vet man ju oxå att det int eär så långt kvar innan vi får ha kul hemma!! =) Saknar dig, det blir absolut periquita och en massa snack! Å fan jag önskar vi hann ses i fler dagar =/. KRAAAM!! xxxxx

2007-05-28 @ 04:12:41
URL: http://blanc.webblogg.se
Postat av: Matilda

Lisa: haha, du är ju ungefär så mysko som denna kommentar visar :P PUSS!
sofie: Tack! och tack!! =)
Matildas fikarum: Tack! Oj, när fyllde du? Grattis!
Malin: Min lilla söt-tant!! Tack! Jag är oxå uttråkad och pluggar för fullt men då vet man ju oxå att det int eär så långt kvar innan vi får ha kul hemma!! =) Saknar dig, det blir absolut periquita och en massa snack! Å fan jag önskar vi hann ses i fler dagar =/. KRAAAM!! xxxxx

2007-05-28 @ 04:12:43
URL: http://blanc.webblogg.se
Postat av: Malin

jag meeeeeed!!! en manad, minst! men man far vara glad for det lilla antar jag. sjukt kul ska det bli iaf! puss

2007-05-28 @ 14:41:42
Postat av: Lisa

Mysko? Me? Que?

2007-05-31 @ 08:03:50
Postat av: anina

Vilken snygg frisyr du har.

2007-05-31 @ 14:52:49
URL: http://anina.blogg.se
Postat av: Matilda

Malin: Ja man får väl det =) PUSS!!
Lisa: Näääääää.....
Anina: Tack =)

2007-06-01 @ 07:14:56
URL: http://blanc.webblogg.se
Postat av: Lisa

Du ä ba avis...

2007-06-04 @ 15:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback